
Konspekt: Wybór wolnej bramki – nauka gry 1×1 [SKRZAT]
Mamy do zaprezentowania konspekt, którego tematem jest nauka gry 1×1. Główne cele jakie są realizowane podczas treningu to: orientacja przestrzenna, postrzeganie, decyzyjność, prowadzenie piłki pod presją przeciwnika.
Potrzebny sprzęt: piłki, stożki, pachołki, oznaczniki oraz bramki.
W treningu tym zastosowano progresję trudności ćwiczeń, gdzie początkowo zawodnicy poruszali się bez piłek, lecz musieli odpowiednio reagować i obserwować sygnały jakie pokazywał trener. Ta część treningu (faza szału) ma na celu wyszumienie się oraz przygotowaniem zawodników do części głównej treningu. Kolejna część obejmowała prowadzenie piłki nogą z dodatkowymi zasadami, które zawodnicy poznali w ćwiczeniu wcześniejszym. W modyfikacji tego ćwiczenia wprowadzono kolejne utrudnienia, które polegało na wyznaczeniu przez trenera kilku zawodników mających przeszkadzać pozostałym osobom prowadzić piłkę. Następna część treningu obejmowała grę 1×1, w której zawodnicy mają zadanie jak najdłużej utrzymać się przy piłce. Na określony sygnał, zawodnik z piłką podejmuje decyzję przeprowadzenia piłki przez właściwą bramkę.
Końcowa część treningu stanowi swobodna gra. Zaleca się, aby dla tej kategorii wiekowej stosować małe gry 2×2, 3×3. Trenerze, pamiętaj aby na gry poświęcić minimum 50 % czasu trwania treningu.
Należy zwrócić uwagę, że konstrukcja ćwiczeń w tym konspekcie jest spójna pod względem organizacyjnym (ułożenie pola zabawy) oraz technicznym, gdzie następowało stopniowanie trudności zadań.
Poniżej znajduje się PDF z całym konspektem, który możecie pobrać. Konspekt jest w strukturze takiej jak będą wyglądały konspekty w książce.
Zobacz również
-
KONSPEKT 1: Otwarcie i budowanie gry – Obóz [TRAMPKARZ]
Temat: Otwarcie i budowanie gry Przedstawiony konspekt składa się 5 części: - część wstępna I, - część wstępna II, ...
-
Konspekt: Krasnoludki – nauka prowadzenia i czucia piłki [SKRZAT]
Kolejny konspekt dla kategorii skrzat, którego tematem jest nauka prowadzenia i czucia piłki. Główne cele jakie są reali...
-
KONSPEKT 1: Otwarcie gry do strefy niskiej [MŁODZIK]
Temat: Otwarcie gry do strefy niskiej Przedstawiony konspekt składa się 5 części: - część wstępna I, - część wstępn...
-
KONSPEKT 13: Odbiór piłki [MŁODZIK]
Temat: Odbiór piłki Przedstawiony konspekt składa się 5 części: - część wstępna I, - część wstępna II, - część głów...